mbf200

I

ibrahim03

Guest
Jeg prøver å grensesnittet en mbf200 fingeravtrykk-sensor med ATMEGA32 AVR microcontroller bruker parallell bus interface for microcontroller.

Jeg har problemer med sensor initialisering.

Første jeg vil vite er at Hvordan vet jeg at sensoren er initialisert riktig?

Jeg bruker følgende kode for initialisering og fra hva jeg har forstått er at hvis sensor initialiseres riktig så INTR pin bør gå lite berøre sensor.Er det riktig?
Også jeg ikke har noen ide om verdien av "Utslipp gjeldende register" og "utslipp tid register" og "Programmerbare få kontroll register" (Jeg bruker tilfeldige verdier i dag).Hva er disse registrerer faktisk brukes til?

Kan noen vennligst guide meg?Code:/ / PORTC koblet til data linjer mbf.

/ / PA0 koblet til indeksdata reg utvalg linje (A0)

/ / PA1 koblet lese aktivere linje (aktiv lav)

/ / PA2 tilkoblet skriver aktivere linje (aktiv lav)//---------------------------

/ / Skriv inn mbf register

//---------------------------

void Write_Reg (unsigned char reg, unsigned char data)

(DDRC = 0xFF; / / portc som utdata/ / velger en bestemt registerPorta & = ~ (1 <<PA0);Porta | = (1 <<PA1);Porta & = ~ (1 <<PA2);PORTC = reg;/ / sende data til register_delay_us (45);; / / 40us forsinkelsePorta | = (1 <<PA0);PORTC = data;_delay_us (45);; / / 40us forsinkelse

)//---------------------------

/ / Mbf initialisering

//---------------------------void mbf_initial (void)

(Write_Reg (0x08, 0x00); / / tilbakestille verdien av CTRLA regWrite_Reg (0x0F, 0x33); / / sett terskelverdien (houzee) (justere)Write_Reg (0x09, 0x0D); / / sett verdien av CTRLB register_delay_us (45);; / / 40us forsinkelseWrite_Reg (0x06, 0x40); / / utslipp tid registrere verdi (houzee)Write_Reg (0x07, 0x10); / / utslipp gjeldende register verdi (houzee)Write_Reg (0x0C, 0x08); / / styrke innstilling (houzee) (justere)Write_Reg (0x0E, 0x03); / / klare gjenstående arbeidWrite_Reg (0x0D, 0x51); / / Interrupt kontroll register (*)_delay_us (110);; / / 100us forsinkelse)
 
Kan alle som har jobbet på denne sensoren kan du gi meg den krets diagram å kjøre mbf200?
Jeg skrånende finner noen tegn til liv i sensoren.

Hvordan skulle jeg vite at sensoren er i live?

Jeg vil gjerne gi en god mengde poeng til den personen som er generøse nok til å hjelpe meg.

 
Du kan lese MBF200 IDLagt etter 3 minutter:Adresse 0X10 = 0x20

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top