Hur man skriver SKILL kod för att åstadkomma en layout?

A

asktech

Guest
Hej alla,

Vet du någon SKILL funktioner som kan producera en layout från en viss enkel schematisk?

Verkligen uppskattat för din hjälp.
AT

 
Wydajność i szybkość działania to cechy, za które najbardziej cenimy dyski SSD - wynika z globalnego badania przeprowadzonego przez Kroll Ontrack. Jed ...

Read more...
 
asktech skrev:Vet du någon SKILL funktioner som kan producera en layout från en viss enkel schematisk?

 
ROD står för Relative Object Design.Jag tittade i denna funktion, men inte riktigt säker på om det skulle kunna användas i detta fall.

 
asktech skrev:

ROD står för Relative Object Design.
Jag tittade i denna funktion, men inte riktigt säker på om det skulle kunna användas i detta fall.
 
Hej,
Om du är mycket bra i skriptspråk, bara lära färdighet som tillräckligt.Ingen anledning att gå på XL, Unncessarily kommer de att utöka belopp.Tro mig jag skrivit ett manus i färdighet som gör auto planlösningen och det ger bra floorplan jämfört med XL.Detta skript kommer att krydda fil som indata.But i cant skickar ett sådant manus eftersom dess konfidentiella.Men om du försöker du kan göra en.
Hälsningar,
Shiva.

 
shiva4u skrev:

Hej,

Om du är mycket bra i skriptspråk, bara lära färdighet som tillräckligt.
Ingen anledning att gå på XL, Unncessarily kommer de att utöka belopp.
Tro mig jag skrivit ett manus i färdighet som gör auto planlösningen och det ger bra floorplan jämfört med XL.
 
Jag hänvisar didnt några algoritmer.
Yup, fungerar det här skriptet för analog layouter bara.
Detta är bara floorplan inte effektiv men jag tror att mer än XL.
Om du ger input krydda netlist så kommer det att generera planlösningen med pcells.
Nej, I didnt hänskjuta alla algoritm är här alla praktiska tänkande.
Jag skrivit det här manuset ha i åtanke en schematisk.Jag måste förbättra en hel del.Faktiskt jag dont har skill kod för att generera matchande par.Om jag kan skriva denna kod så kan jag kunna generera ännu mycket bra floorplan.
Just start i manusarbetet du kan lyckas få idéer.Se alla organ kan skriva manus, thats inte en stor sak.

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top