Fullt viks casode op förfarande amp design.

Y

yonzzan

Guest
Jag hittade länken från valk-valk inlägg men länken togs bort.
h ** p: / / www.mit.edu/ ~ ddaly/projects/775_OpAmp.pdf

Jag behöver verkligen källan någon som har källa?
eller jag skulle mycket uppskatta om ni kan låta mig veta något pdf eller papper kan jag föredrar.

 
Analitycy Bitdefender przestrzegają przed kolejnym trojanem bankowym – szkodnik, rozsyłany w wiadomościach e-mail, jest trudny do wykrycia, ponieważ j ...

Read more...
 
Kanske detta kan hjälpa dig, men det är skrivet på kinesiska
Ledsen, men du måste logga in för att se denna bilaga

 
Du kan se "CMOS Analog Circuit Design" Allen bok.
Det avsnitt 6, har det vad du vill.

 
Analysera den krets som du vill utforma, dvs härleda uttrycken för DC Gain, GBW etc.

Jämställa dessa uttryck med de specifikationer som du har fått.

Arbeta baklänges .... dvs se hur många variabler som du har, och hur många ekvationer ... om antalet variabel är lika med antalet ekvationer, helt enkelt lösa dem .... annars noga playaround med EXTRA variabler .. som inte verkar ha någon gräns.Vanligtvis sådana gränser sätts av den störande kravet speciellt beroende på hur mycket spänning utrymme du har.

Om du har inte ens beslutat om en krets .... ett snabbt sätt skulle vara att få presentationen (elektronisk form) av den senaste texten "ANALOG DESIGN Essentials" av Sansen.tillgängliga på denna webbplats.

De flesta av dessa bilder är faktiskt skrivits av olika författare.Eller så kan du Goto IEEEXPLORE och hitta en OPAMP matchar dina specifikationer.

Hope this helps

 
Allens bok är det bästa materialet för en nybörjare att designa en OPAMP ..

 
Här är en komplett verklig krets som referens, det är gratis:

http://yourcircuits.com/inc/sdetail/2559

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top