Floating Point och Fixed Point Libraries.

C

cwjcwjcwj

Guest
Jag är nybörjare i VHDL kod.Jag använder qu (at) RTU II och undrar om någon kan rekommendera en bra och enkel att använda flyttal biblioteket?Jag vet att det finns några diskussioner i edaboard angående detta.Men jag vill bara veta vad som är den senaste fria biblioteket?Är det från IEEE av David Bishop?

Också, hur sammanställa ett nytt paket / bibliotek i qu (at) RTU II?

Thx mycket ....

 
Nowe mechanizmy zostaną zaimplementowane w wyszukiwarce Google, a także nowych wydaniach Chrome. Mają one pomóc w uniknięciu adware, phishingu i innych "przyjemnych" niespodzianek.

Read more...
 
Hej,

Du bör använda IEEE (D. Bishop) paket.Du hittar dem på:

http://www.eda.org/vhdl-200x/vhdl-200x-ft/packages/index.html

Jag tror inte att qu (at) RTU stöder dessa floating point paketen redan.Du kan försöka att sammanställa dem som din vanliga design filer, men tänk på att sammanställa dem till rätt bibliotek namn.

Devor.

 
Tack.Jag närvarande använder floating point megafunction av QU (at) RTU II.Det fungerar ganska bra hittills.Så, vilken är bättre?är det den ursprungliga IEEE en eller qu (at) RTU?

 
Hej,

Om ditt mål FPGA är en Altera enhet jag bör använda Megawizard funktioner.Detta är enklare än att skriva egna VHDL och de är konfigurerade för bästa prestanda i Altera enheter.

Om du vill skriva generiska VHDL du kan använda IEEE paketen.

Devor

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top